Hayaller, İyilikler, Çocuklar 3: İyilik Yap ama Denize Atma, İlham ol!

Geçen sene bir koçluk eğitimimizde hayalleri konuşurken, benim en büyük hayallerimden birinin de 1 milyon çocuğa ulaşmak ve onları hayallerinin peşinden gitmeye teşvik etmek olduğunu Hayaller, İyilikler, Çocuklar: Hayallere Giden Yolda 5 Adım adlı yazımda belirtmiş; çocukları ve içindeki çocuğun sesini bu aralar arka plana almış olanları hayal kurmaya teşvik etmeye çalışmıştım..

Daha sonra “Hayaller, iyilikler, çocuklar” yazılarının ikinci serisinde ise Hüseyin’le bizim tanışma hikayemizi anlatmıştım: Hayaller, İyilikler, Çocuklar 2 : Hüseyin’le Bizim Hikayemiz.

Şimdi ise iyilik yapıp denize atma, ilham ol diyorum 🙂

IMG-20131220-WA0052 (1)
İşte bu gülümseme benim midemde kelebekler uçuşturmaya yetiyor!

Aylarca yazmadım bu hikayeyi, oysa içime işledi Hüseyin! Aradan yine aylar geçti, ben telaşelerimde, Hüseyin okulunda. Ocak ayında doğum günümde, birçok dost bildiğim insan aramadı diye tam hüzünlenirken telefonum çaldı, ekranda gözüken isim Nazan Hanım’dı ama karşıdan gelen ses genç bir delikanlının sesi: “Doğum günün kutlu olsun Ayşe Abla!” O an aramayan onlarca eski dostun yerini kapladı yüreğimde Hüseyin’in sesi. Eski dostların da bir telaşesi vardır elbet, olsun varsın; Hüseyin unutmadı ya, Hüseyin unutmadı ya!

Ayrıca, meğer o yıllarca yanlış öğrendiğim şeylerden biri de “iyilik yap denize at” mış. Hüseyin bana onu da hatırlattı…

İlk başta övünmek gibi geldi bu yazıyı yazmak ve paylaşmak, ben de denize attım gitti. Sonra fark ettim ki, denize atılabilecek iyiliklerden yapmak isteyen çok fazla insan var ama vakitleri yok. Daha doğrusu, iyiliklerin ve gönüllü projelerin düzenli katılımla yapılması gerektiğini düşünüyorlar, o yüzden de hiç vakit ayıramıyorlar. Oysa yapılan iyilikler paylaşılınca birilerine ilham oluyor; birileri bir yerlerinden ipin ucunu tutuyor, sonra diğeri devamını getiriyor. İmece usulü… Elbette gönüllülük hele çocuklarla olduğunda düzen ve istikrar istiyor; ama sürekli projelere katılamıyorsanız da ipin bir yerlerinden tutabileceğiniz başka olanaklar da var demek istiyorum. Nice öğrenim birimlerinde, ve kim bilir daha başka kaç vakıfta bir seferlik bile olsun yapabileceğimiz o kadar çok şey var ki!

  • Hobi olarak fotoğraf çekiyorsanız, doğumgünlerinde ve etkinliklerde gidip çocukların fotoğraflarını çekebilirsiniz;
  • Dikiş dikiyorsanız çocuklara kostüm dikebilirsiniz;
  • Onlarla resim yapabilirsiniz;
  • Onlarla birlikte bir yerlerde yemek atölyesi yapabilirsiniz;
  • Hiçbir şey olmasa gidip bir kitabın bir bölümünü seslendirebilirsiniz vb…

Ben de çıkardım şimdi kendi denizimden bu hikayeyi, attım sosyal medyaya! Belki birileri alır, üstüne bir şeyler katar, ve tekrar denize atar… İster anlatın, ister denize atın, isterseniz de sosyal medyaya katın; Yeter ki iyilikler ve güzellikler yapılsın!

Yaptığım iyiliği sessiz sedasız tek başıma denize atmayıp, yanıma yoldaşlar ararken bir de üstüne bu olaya vesile olduğum için teşekkür aldım, daha ne olsun 🙂 Deniz Hanım, Nazan Hanım, Ebru ve Bikem, asıl ben sizlere yüce gönülleriniz için teşekkür ederim!

Tüm çocuklarımızın dünya çocuk gününü kutlar ve en çok da hayatına dokunmamızı sağlayan bu imkanı yarattığı için; hem kendi doğumgününde hem de benim doğumgünümde yüreğimi ısıttığı için Hüseyin’e çok teşekkür ederim!

Ben kendi hayalim adına Temmuz ayından beri üç çocuğa yakından temas ettim; ama ben mi onlara bir şey öğrettim yoksa onlar mı bana, işte orasına emin değilim 🙂  Kaldı 999.997 çocuk! #direnAyşe

Her daim midenizde kelebekler uçuşturacak hayallerinizin olması dileğiyle,

Ayşe Yazgan

 

Hayaller, İyilikler, Çocuklar 3: İyilik Yap ama Denize Atma, İlham ol!” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

