Eyvah! Hobim İşim oldu! Girişimcilerin Yeni Bir Hobi Edinmesi için 3 Sebep

Hobisini işi haline dönüştüren girişimcilere herkes imrenir, cesaretlerini takdir eder. Sonra da neden kendilerinin bunu yapamadıklarına dair sebeplerini sıralar ya da ilham alır ve bir gün kendisi de hobisini işi haline dönüştürmek istediğini söyler; karşılıklı temenni alış-verişlerinde bulunulur…

Son bir senedir hobisini işi haline dönüştürmüş bir girişimci olarak, bahane sıralayanlara bir sebep daha vermek ya da ilham alacaklara bir uyarıda bulunmak istiyorum: Dikkat! Hobiniz işiniz olduysa, hemen yeni bir hobi edinin!

Çünkü ne kadar sevseniz de, hatta aksine çok sevdiğiniz için fark etmeden 7/24 iş düşünmeye başlarken buluverirsiniz kendinizi. Eski hobiniz/yeni işinize musallat olmayın, rahat bırakın ve hemen başka bir hobi daha edinin.

Pırangalarınızı kırmış olmanın verdiği o kızgın kumlardan serin sulara atlama hissi adamı sarhoş eder ve çalışıyormuş gibi hissetmediğiniz için de, bir bakmışsınız ne haftasonunuz, ne geceniz, ne gündüzünüz, ne de yaz tatiliniz var! Hepsi var yine aslında, ama hepsi işiniz olan hobinizi düşünerek geçmeye başlamış.

Hani Amerikan dizilerinde, sürekli kendisiyle uğraşan ebeveynlerine “Go, get a job!” der ergen genç, “gidin kendinize bir iş bulun da benimle uğraşmayın!” anlamında. Bu yazıyı yazarken eski hobinin, tutkulu girişimcilere seslenişini duydum adeta:

Eski Hobi/Yeni iş: Git kendine bir iş bul!

Girişimci: Seni buldum ya!

Eski Hobi / Yeni iş: O zaman git kendine yeni bir hobi bul, benimle uğraşma!

Eyvah hobim işim oldu!

Girişimcilerin Yeni Bir Hobi Edinmesi için 3 Sebep:

1- Ne kadar severek yapsa da insan, adı üstünde insan yine de insan! Kendinize işinizi “düşünmeme sözü” verdiğiniz zaman aralıklarını belirleyin. Ve mutlaka bu konuda belirli günler, saatler, haftalar koyun. Örneğin ben bu yaz, bir ay boyunca Bodrum’da çalıştım; telefonla seans görüşmelerimi, iş görüşmelerimi ve araştırmalarımı yaptım; yani her gün elimde bilgisayar ve şarj aletlerimle oradan oraya taşındım. Bilgisayarımın yanımda olmadığı anlarda, elinden atarisi alınmış 80’li kuşak çocuğu gibi eksik hissetmeye başladığımı fark ettiğim anda alarm sesini duydum ve hemen kendime mola vermek için haftanın belirli bir gününü ve günün belirli bir saatini belirledim. Çünkü ben işimi ömür boyu severek yapmaya devam etmek istiyorum, bir eksiklik hissettiğim için, ya da zorunlu olduğum için değil, keyif aldığım için! Kendi kendimi işimden, işimi de kendimden soğutmaya hiç niyetim yok.

Hangi çocuk dondurma yemeyi sevmez? Ama sırf seviyor diye 7 gün 24 saat de çocuğun peşinde dondurmayla koşulmaz ki!

2- Ne kadar severek yapsa da insan, iş adı üstünde yine de iş! Bir kere o hobinin başına “iş” kelimesi geldi mi, tüm sorumluluk değeri olan ve başarı odaklı insanların “ideal” olanı yapma düğmesine basılmış gibi bir hal takınmaları genel bir durum olsa gerek. Hobi olarak yaparken bir kaygı taşımazken, şimdi karşılığında para alıyoruz diye duyulan sorumluluk insanı diken üstünde hazır ol’a geçiriyor! İşte tam da bu sebeple, rahatlamak için acilen yeni bir hobi edinmeli. Eski hobi/yeni iş’e de artık sadece profesyonel meslek gözüyle bakmalı…

3- Ne kadar severek yapsa da insan, adı üstünde hobi sadece hobi olmalı! O yüzden yeni bir hobi edinmeli, eski hobi/yeni iş rahat bırakılmalı. Hem başka bir alana odaklanmak, hem bakış açısı değiştirmek, hem de yaratıcılığı artıracak yeni bir alanda enerji depolamak, yenilere yer açmak için yeni bir hobi edinmeli…

Hobisini işi haline dönüştürmüş girişimcilerin yazıyı okur okumaz, hemen bu hafta – ertelemeden- yeni bir hobi edinmesi niyetiyle…

P.S. Hobimi işim haline getirdikten sonra benim yeni hobimi merak edenler için gelsin: “Dans Etmek Tüm Beden Savunmasızlıktır”

Ayrıca bu yazıyı okuyan, ilham alan, hobi edinen, ya da yazıyı faydalı bulan girişimciler ve girişimci adayları: yorumlarınızı bekliyorum!

İyi haftalar,
Ayşe Yazgan

Eyvah! Hobim İşim oldu! Girişimcilerin Yeni Bir Hobi Edinmesi için 3 Sebep” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

